Mijn professionele identiteit

Ik ben Paul Cornelissen, Fontys interimmanager.

Ik ben een open, rustige, persoonlijke onderwijsmanager/projectleider met een niet-confronterende stijl. Ik ben goed benaderbaar en uitnodigend. Ik heb een duidelijke visie en die kan ik ook goed verwoorden. Dat helpt en dat werkt. Met complimenten, soms een duidelijke mening/visie of aanvulling stimuleer ik. In een dergelijke setting voel ik me duidelijk senang. Zo werk ik. Ik waardeer de bijdrage van anderen en ben zelf ook zeker bereid om een substantiële bijdrage te leveren.

Opgegroeid in een liefdevol gezin heb ik me kunnen ontwikkelen tot wie ik ben. Een gezin met een verstandelijk gehandicapte zus. Mijn enige zus. Geen broers. De aandacht van mijn ouders gingen, en gaan, nagenoeg geheel uit naar mijn zus. Geheel begrijpelijk. Dat heeft me gevormd. Zelfstandig, autonoom, doelgericht, beschermend, sociabel en zelfsturend zijn eigenschappen die ik tijdens mijn jeugd heb verworven en uitgebouwd. Eigenschappen die nog steeds bij mij horen. En die mij soms in de weg zitten.

Na het atheneum en een kortstondig verblijf op de Universiteit, heb ik de opleiding Fiscale Economie afgerond op de Hogeschool Eindhoven, nu Fontys Hogescholen. Dezelfde opleiding waar ik een aantal jaren later onderwijsmanager van werd. En waar ik nu weer onderwijsmanager van ben. Ik heb veel gedaan binnen Fontys en ben van plan dat nog jaren te doen. Fontys is een grote organisatie en goede werkgever waar je kansen mag pakken.

En die kansen heb ik gepakt! Heerlijk. Ik houd ervan om nieuwe dingen te doen. Veel dynamiek, veel actie en veel resultaat. Voor details volsta ik hier met een verwijzing naar mijn CV hieronder. Het meest trots ben ik op twee dingen: het opzetten van een bacheloropleiding Fiscal Law & Economics op de Universiteit van de Nederlandse Antillen (2009) en als projectleider een onderwijsvernieuwing in gang zetten bij Fontys Hogeschool Financieel Management voor drie bacheloropleidingen met 1.300 studenten en plusminus 100 medewerkers (2013-heden). Ik ben hier trots op, omdat ik het zo enorm gaaf vind dat ik een mijzelf gesteld doel bereik. Met anderen. Vooral met anderen.

Dit wil ik vaker doen. Mijn werkplezier ontleent zich grotendeels aan het feit dat ik, met anderen, iets nieuws doe met een specifiek doel. Of het nu het opzetten van een groots landelijk incompanytraject voor de Belastingdienst is of met een team docenten aan de slag om structuur, veiligheid en vertrouwen te bouwen, het geeft me enorm veel werkplezier. Ik ben dan volledig in mijn element. In the lead, inspirerend en hard werkend, samen op weg naar een mooi doel.